lördag 20 mars 2010

Plockepinn...

...blev det av växthusen.
Ett idag:

Och ett igår:

Jag säger bara SUCK!
...och lite annat...

Nog för att det behövde göras något åt växthusen (uppenbarligen!!) men jag hade hellre plockat ner det själv än att det skulle gå såhär!
Nu blir det måånga timmar med glasplockning och en rejäl majbrasa blir det...
OCH så mycket växthusodlat blir det inte i år...!
Ca 5 meter finns kvar längst ut på båda längorna, och den ena av dem är som ett eget litet växthus, så där skulle jag ju kunna odla lite. Men bra lite - jämfört med vilken yta det annars handlar om...

Ja,ja, nu får snön se till att smälta fort så jag kommer åt och jobba ordentligt!
Började lite glasplockning idag och ska nog ta ledigt någon eftermiddag till veckan och fortsätta röja.

8 kommentarer:

  1. Men åhhh så trist! jag har ju bara ett plastväxthus som nu gått sönder men det är ju ingenting mot ditt! / Irene

    SvaraRadera
  2. Inget kul! Så mycket som har gått sönder runt ikring. Hoppas det blir lite odlat i alla fall.

    SvaraRadera
  3. Nämen! Shit! Klarade sig ankdelen? Men de är på vinterviste ute i skogen va?
    Akta dig så du inte skär dig när du plockar... o dotera! Klarar hon det? Är kanske i yngsta laget va?
    Nu blev hönsmamman orolig.....
    Ha´t så himla gôrgôtt det nu går när sådant här händer...
    Nina

    SvaraRadera
  4. Nä, men fy vad trist! Akta så ni inte skär er när ni plockar upp glaset / gittan

    SvaraRadera
  5. Näääää - så attans tråkigt! Får nästan en tår i ögat..... Var försiktig när du röjer bland glas och brädor./ Lotta

    SvaraRadera
  6. Nä, vad tråkigt! Jag säger som alla andra. Var försiktig när du röjer. Hoppas det går att fixa till det igen och att lilla växthuset har klarat sig bra.
    Försökte titta in här i går, men det blev nåt fel.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  7. Neeej, så himla tråkigt... :(
    Jag har klarat mig med två krossade rutor i vinter och det går ju inte ens jämföra.

    SvaraRadera
  8. Fruktansvärt tråkigt! fy vad jag tycker synd om dig.

    Kram kram
    cz

    SvaraRadera