tisdag 10 augusti 2010

Gamla foton...

...ja, mycket nytt har det inte blivit fotat där i trädgården,
så nu sitter jag och fixar med gamla kort istället.


Mmmm... jag riktigt njuter av dessa biler!
Ja, jag njuter stort av att befinna mig där borta i förfallet också!
Finner gärna lite tid att tillbringa i stugan.
Läsa lite. (en mycket bra tidning är ÅTER)
Sticka några varv.
Fundera och planera.
Drömma.


Sen tar jag med mig lien och går ut och slår lite mellan regnskvättarna.
Nu när jag har bra redskap och fått lära mig tekniken så går det som en dans det där med att slå gräset.
Längtar till nästa säsong, då ska jag börja slå mycket tidigare!  =)


Mitt motto är: Se det stora i det lilla och det lilla i det stora!
Med andra ord; Njut av livet!


9 kommentarer:

  1. Fina foton! Du är duktig du som kan slå med lien det är nog ett redskap som jag överlåter åt andra att hantera.
    Här regnar det och är fuktigt ute men så är det ju rötmånad. Inga kläder torkar ute nu.
    Ha det bra
    Lotta

    SvaraRadera
  2. Vilket fint inlägg, och ett utmärkt motto i livet! Jag tycker så om dina kruksamlingar!! Hälsn Mimi

    SvaraRadera
  3. Underbart inlägg! Mitt motto - men idag behövde jag en spark i baken så jag tackar för en dos energi!

    SvaraRadera
  4. Mamma lilla vad du får till det bra med collagen.
    Jag tar med mig ditt motto, det känns gott.

    Kram Helena

    SvaraRadera
  5. Härligt.., vilka ljuvliga collage du har fått till!
    Är det inte svårt, jag har aldrig prövat själv då jag är LIVRÄDD för att testa något nytt:(((
    Jag skall in på Helenas och din affärsblogg och kika runt lite nu...
    Spännande med allt som händer runt dig nu vännen, jag får ta mig i kragen och styra bilen åt erat håll snart.
    Där är ju så mycket pågång nu:)
    Nyfiken på din systers cafe och din nya butik.

    Kram till dig
    Marianne

    SvaraRadera
  6. Jo det där mottot vet jag att det passar dej. Du är en riktig livsnjutare som tar dagen som den kommer=))). Fast visst är det attans skönt att bara sitta i trädgården o läsa en tidning. Gärna under äppelträdet i skuggan när det är 30 grader varmt i solen o inte ösregn som det är just nu.
    Ha det himla bra. //Knatten

    SvaraRadera
  7. Bra motto. Vilken miljö att vistas i, var även inne och titta lite på tidningen, somligt kan man applicera här hemma hos mig.
    Ha' det gott!

    SvaraRadera
  8. Härligt att träffa dig, nu vet jag ju vems blogg det är :) Måste önska dig ett stort Lycka till med växthusen. Det hade varit kul om nåt av dem gick att rädda. Vad är dina planer? Bor ni där?

    SvaraRadera
  9. skriver på helt fel ställe, men...
    såg att du hade skrivit om Lingon och Blåbär i inlägget som handlade om storlekar på tjej- och killkläder. Är du intresserad av att handla? kontakta mig på rufsatufsa@hotmail.com ...

    SvaraRadera