söndag 29 augusti 2010

Inspirationsresa

Ja, bloggträffen som jag åkte iväg på i helgen blev verkligen en inspirationsresa.
Visst följde det med lite växter hem som ska planteras ner i rabatten i växthusträdgården.
Men inspiration till trädgården fick jag med mig hur mycket som helst!
(tur att det inte tog upp så mycket plats i bilen - vi hade det fullt nog ändå !!)

Här nedan kommer lite bilder (ska vara klickbara) från fem besökta trädgårdar.

***

Runes trädgård (Helens far)
***

Horsabäck Perenner
***

Sommarblommor i Markaryd
***

Lönnträdgården
***
Sist, men inte minst, var vi även till Sofiero, men därifrån blir det inga bilder idag!

13 kommentarer:

  1. Vilka vackra bilder! Det är himla kul att se sin trädgård genom någon annans ögon ( =kamera) - både min och pappas är ju riktigt fina ju! =)
    Så kul att du var med - hoppas att vi ses snart igen!
    Kram Helen

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Härligt, inspirerande och mycket vackert att betrakta!
    Ha en bra dag! /Bea

    SvaraRadera
  3. Ojoj, vad synd att jag inte kunde vara med! Det var härliga trädgårdar och andra ställen ni fick se. Ska bli kul att få se vad som fick plats i bilen hem. Gick det bra att komma hem förresten? Inga rasade vägar eller så? /kram Anette

    SvaraRadera
  4. Visst hade vi det bra och det var roligt att träffas. Vilka härliga växtcollage du gjort från varje stopp. Tänk om man kunde lyckas med sådant. Själv får jag göra ett blogginlägg för varje del eftersom jag inte kan göra så snyggt som du gjort. Jag är otroligt imponerad. Ha en bra dag. // Kerstin

    SvaraRadera
  5. Snygga collage och vilken oerhört givande helg ni måste haft!!!

    SvaraRadera
  6. Förresten, jag undrar om jag får låna bilderna på min trädgård? Jag tänkte göra ett inlägg där jag skriver om hur annorlunda den ser ut sedd genom andras ögon. Själv blir jag nästan imponerad av hur snygg den är, det har jag inte sett förut! =)

    SvaraRadera
  7. Jättesnygga collage och så mycket fint ni hann att titta på. Hade varit kul att ha möjlighet vara med.Men Sofiero besökte jag i fredags. Helt underbart. Ha de gott. Anita

    SvaraRadera
  8. Ja, oj vad kul det var och få träffas och även pratstunden om barnuppfostran! Sköt om er och jag hoppas vi ses snart igen, MB

    Ps. Härligt med collage återupplever trädgårdarna igen!

    SvaraRadera
  9. Det var roligt att träffa alla i lördags! Nu har jag dessutom hittat lite 'nya' bloggar att få inspiration av! Det ska bli intressant att följa alla, nu när man vet lite mer vilka ni är!
    Hoppas att vi träffas igen!
    Ha det riktigt bra!
    Christina

    SvaraRadera
  10. Ja nu fick jag bilder till det du berättade om resan och det ser ju lika underbart ut som det lät:)

    Kram Helena

    SvaraRadera
  11. Du är duktig på foto du... Kul att vi kunde samsas om utrymmet.... Inte för att man kan påstå att ni tog stor plats inte ;-)
    Så fint du fått det vid stugan... o på headern! Blir mer o mer sugen på o komma o kika.
    Ha´t fortsatt gôrgôtt
    Nina

    SvaraRadera
  12. Hoppas jobbandet har gått bra, synd att kursen blev inställd men det var nog meningen att du skulle få vara ledig en hel dag ;) Lycka till med grejandet i butikslokalen, jag ser med spänning fram emot att få se hur det blir.

    Kram Helena

    SvaraRadera
  13. Synd att jag missade frukosten ja och alla de trägårdarna ni varit i. Nästa gång skall jag ara med där med basta!!!
    Ha det gott
    Annika

    SvaraRadera